By | 10.4.2018

Začalo léto, doba dovolených as tími předsevzetí shodit co nejrychleji všechna kila, která jsme přes zimu nabrali. V zimě jsme se s cvičením nenamáhali, teď se můžeme přetrhnout. Omezujeme se v jídle, sladkosti, smažené a jiné pochutiny jsme vysadili úplně. Týdny ubíhají, ručička na váze však stojí jako přibitá. Máte chuť to vzdát. Proč se honit a odpírat  si dobrá jídla, když to nikam nevede?
cvičení na podložce
Kde děláte chybu?
Hubnutí může bránit i přehnaná fyzická aktivita.  Pokud cvičíte častěji a víc, než vaše tělo zvládne, představujeto pro něho stres. Tělo nerozlišuje stres z práce nebo z přílišného cvičení. Jediné, co dělá, že se snaží přežít zvýšeným ukládáním tuku.
Přetrénovaní můžete být bez ohledu na frekvenci cvičení. Není podstatné, jestli cvičíte jen třikrát týdně nebo dvakrát denně.  Pokud jste předtím necvičili vůbec a najednou jste sevrhlina cvičení, je to pro vás zkrátka moc.

Jak poznat, že cvičíte příliš?
Důležité je přijít na to včas. Důsledky přetrénování nejsou zpočátku nápadné. Cítíte se více unavené, vaše výkonnost klesá, jste často nachlazené nebo trpíte virózami, reagujete přecitlivěle a podrážděně, máte deprese a poruchy spánku.
protahování zad
Jakdál?
Přestaňte se honit za ideální postavou a dejte si pauzu. Cvičení omezte a sledujte, co se stane. Odpočaté tělo je zdravé tělo. Zařaďte každodenní odpočinek. Neznamená to sednout si k televizi a pojídat chipsy.
·         Relaxujte, meditujte, čtěte, poslouchejte hudbu, choďte do přírody, do parku, do lesa, pracujte na zahrádce.
·         Omezte cestování MHD nebo autem, choďte často pěšky. Nepoužívejte výtah, vyběhněte do schodů.
·         Zaměřte se na aktivity, při kterých se tělo trochu zahřeje, ale vaše mysl si zároveň odpočine a načerpá síly. K takovým činnostem patří jóga, pilates, plavání, tanecnebo chůze.
·         Vrhněte se na úklid. Jedná se sice o neoblíbenou činnost, ale spálíte při ní mnoho kalorií. Pokud si toho budete vědoma, bude se vám uklízet lépe. Podobných činností, do kterých se nám nechce, je celá řada.  Zařaďte je do procesu hubnutí. Tak zabijete více much jednou ranou.
·         Užívejte antioxidanty a spalovače tuků. Antioxidanty pomáhají udržovat zdravý životní cyklus a fungování buněk a jsou přirozenou ochranou před volnými radikály. Spalovače tuku pomáhají při nadváze a "líném" metabolismu, kdy přibíráte na váze, i když moc nejíte a jste unavení.
cvičení klik
Výsledek vás může příjemně překvapit. Pocítíte příliv nové energie, váš zdravotní stav se zlepší a váha půjde konečně dolů.