By | 10.4.2018

Znáte ten příběh s dvěma kousky čokolády? Jedná se o vědecký experiment. Jeden australský psycholog rozdal skupině malých dětí kousek čokolády. Dětem řekl, že pokud chtějí, mohou si svůj kousek sníst hned. Pokud ovšem dokáží chvíli počkat, dostanou druhý kousek. Některé děti čokoládu zbaštily hned, některé ji skutečně odložili a počkali si na druhý kousek. Děti byly rozděleny do dvou skupin. Ty, které čokoládu hned snědly a ty, které dokázaly počkat. V průběhu desetiletí byly členové obou skupin sledovány. Psychologa zajímaly situace jako například:
 klučík s brýlemi

  1. Jaká je sociální inteligence respondentů?
  2. Jak se respondentům dařilo ve škole?
  3. Jak se jim dařilo v zaměstnání?
  4. Jak byli respondenti úspěšní v partnerských vztazích?
  5. Žili respondenti sami pro sebe, nebo měli i širší občanské povědomí?

 
A samozřejmě ho zajímala zásadní otázka. Zda si osudy těch, které čokoládu snědly hned a těch, které dokázaly počkat, budou nějakým způsobem podobné. Výsledky dopadly přesně podle jeho očekávání.
 

Počkat si na své uspokojení

  • Respondenti, kteří jako děti snědli čokoládu ihned,v průběhu života byli mnohem méně úspěšní než ti respondenti, kteří jako děti dokázali počkat na druhý díl čokolády. Neměli příliš dobré výsledky ve škole a ani v zaměstnání nebyli příliš úspěšní. Rovněž ve vztazích to nebyla žádná sláva. Příliš velká dychtivost a nedočkavost a neochota počkat si na uspokojení svých potřeb vedla spíše k životním frustracím.
  • Proti tomu druhá část respondentůbyli lidé v životě úspěšní. Dobří žáci, úspěšní pracovníci, kteří se profesně dokázali povznést. Rovněž ve vztazích byli mnohem úspěšnější. Mít sebekontrolu a umět si na to lepší počkat se prostě vyplácí.

 věnec na hlavě
Co z toho může vyplývat pro Vás jako rodiče? Můžete jim povědět Pohádku o druhém dílku čokolády. Zcela jistě byste je měli učit tomu, aby se naučili odložit své potřeby pro budoucí lepší výsledek.